"HIPOTERAPIA VO VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ“
Hlavným cieľom projektu bolo využiť a rozvíjať vzdelanostný, osobnostný a tvorivý potenciál pedagógov a žiakov školy a tým zvýšiť možnosť ich uplatnenia na trhu práce prostredníctvom inovovaného prehlbujúceho predmetu, ktorý je orientovaný a špecializovaný na hipoterapiu a prácu v hipoterapeutických zariadeniach. Pokračovaním projektu je realizácia akreditovanej vzdelávacej aktivity: Inštruktor pre výcvik koňa na hipoterapiu.
Program LEONARDO
Hlavným cieľom projektu je využiť a rozvíjať vzdelanostný, osobnostný a tvorivý potenciál pedagógov a žiakov školy v študijných odboroch: rybárstvo, chov koní a jazdectvo a kynológia a tým zvýšiť možnosť ich uplatnenia na trhu práce.
FISHMARKT
uplatnenie rýb a výrobkov z rýb na trhu. Cieľom bolo ďalšie rozšírenie a skvalitnenie praktickej časti výučby práve v problematike spracovania predaja rýb, ktoré sa k nám dovážajú. Uskutočnila sa o stáž šiestich študentov a jedného pedagóga vo Fínskom inštitúte rybárstva a životného prostredia, kde sú vytvorené ideálne podmienky pre získavanie zručností a poznatkov práve v oblasti spracovania rýb (a marketingu).
AQUANET
Predstavuje partnerstvo medzi piatimi krajinami, školami so študijným odborom rybárstvo. Projekt bol originálny tým, že vychádzal z priorít trvalo udržateľného rozvoja a konkurencie schopnosti v rámci rezortu poľnohospodárstva a výživy. Je prínosom k zvyšovaniu úrovne odborného vzdelávania žiakov i pedagógov.
FISHNET
Cieľom projektu bolo zlepšovanie uplatnenia mladých rybárov na európskom trhu práce. Dal možnosť našim študentom, rovnako aj študentom partnerských škôl zúčastniť sa na stážach na pracoviskách s rôznym zameraním v rybárskej oblasti a tým rozšíriť a skvalitniť praktickú časť výučby o nové poznatky a metódy. Do projektu bolo zapojených 6 rybáskych škôl z rôznych krajín a to zo Slovenska, Fínska, Francúzska, Litvy, Turecka a Islandu.
VŠESTRANNOSŤ
Cieľom projektu bolo rozvoj odbornej zdatnosti a všestrannosti pri jazdeckých zručnostiach a v chove koní, odovzdávanie informácií a skúseností v chove koní medzi zainteresovanými krajinami.
CROSS - COUNTRY
Projekt sa uskutočnil v školskom roku 2009/2010 v mesiaci október. Zameraný bol na zlepšenie jazdeckej zručnosti vybraných žiakov v jazdeckých disciplínach: drezúra, terénna jazda a parkúr. Výmennú stáž absolvovalo 7 žiakov 2. a 3. ročníka študijného odboru: chov koní a jazdectvo
KYNOLÓGIA
Cieľom projektu Kynológia je prehĺbenie zručností a schopností žiakov v oblasti výcviku a chovu psov. Oboznámiť sa s rozličnými druhmi výcviku ako napríklad agility, obrana, poslušnosť, využitie psov v poľovnej kynológii. Vidieť a porovnať metódy výcviku a práce so psami v zahraničí, získať praktické skúsenosti, zručnosti a nové poznatky v zahraničí.
Program SOCRATES
ŠKOLSKÉ PARTNERSTVO
Projekt bol zameraný zameraný na prezentáciu histórie krajiny, školy a osobností, na výmenu získaných materiálov, reprodukovanými rôznymi prostriedkami a technológiami. Jeho ďalšie zameranie bolo orientované hlavne na využitie znalosti cudzích jazykov. Do projektu boli zapojené 4 partnerské zahraničné školy.
Program pridružených škôl UNESCO
UNESCO je organizácia OSN pre výchovu, vedu a kultúru. Táto medzinárodná organizácia zastrešuje medzi inými aj medzinárodné aktivity škôl zamerané na vzdelanie, kultúru a výchovu.
Program Pridružených škôl UNESCO vznikol v r. 1953 v 33 školách v 15 krajinách sveta. Dnes na programe participuje 7 900 inštitúcií ako predškolské zariadenia, základné a stredné školy, alebo inštitúcie pre vzdelávanie pedagógov v 176 krajinách. Sieť pridružených škôl patrí k najúspešnejším dlhodobým projektom UNESCO.
MONDIALOGO
Naša škola získala štatút pridruženej školy Unesco v roku 1 999 a odvtedy sa zúčastňuje týchto projektov. Medzi najúspešnejšie UNESCO projekty, ktorých sa naša škola zúčastnila pod názvom Mondialogo patrili spoločné aktivity so školami krajín združených OSN so zameraním na ich spoznávanie. Projektov sa zúčastňovali študenti v rámci vyučovania anglického jazyka.
Pokračovanie projektu Mondialogo : V roku 2003 naša škola nadviazala kontakt a vypracovala projekt na vzájomné spoznávanie so školou v africkom Kamerune. V rámci tohto projektu sa naši žiaci oboznámili s kultúrou a ľudovými zvyklosťami tohto štátu a porovnávali ich s našimi domácimi ľudovými zvykmi.
Ďalší úspešný ročnik projektu Mondialogo bol v školskom roku 2005-2006, keď naša škola nadviazala kontakt s dievčenskou školou v Teheráne (Irán). Vzhľadom na to, že sa jednalo o dievčenskú školu a z našej strany sa zúčastňovali tohto projektu tiež dievčatá, projekt bol zameraný na gastronómiu Slovenska a Iránu, ľudové zvyklosti spojené s určitými jedlami a výmenu receptov. Pri tejto príležitosti sme vydali brožúrku s tradičnými sviatkami a sviatočnými pokrmami v Iráne a na Slovensku, ktoré obsahovali recepty tradičných jedál. Projekt bol zavŕšený dňom iránskej kuchyne. Pri tejto príležitosti sa naši študenti mohli zoznámiť s iránskymi jedlami.
Medzinárodný projekt: „JANTÁROVÁ CESTA – Amber Road “
Významný projekt zameraný na históriu v rámci UNESCO prebehol od roku 2003 - 2005 pod názvom Jantárova Cesta (Amber Road). Cieľom projektu bolo skúmanie Jantárovej cesty v dobách jej najväčšieho rozkvetu. Tento projekt zahŕňal školy štátov, nachádzajúcich sa na trase tejto významnej historickej cesty. Vyvrcholením projektu bolo v júni 2005 záverečné stretnutie účastníkov projektu v Ivanke pri Dunaji a ich prijatie starostkou Obecného úradu. Zaroveň bol vydaný bulletin a DVD z tohto zaverečného stretnutia.
Medzinárodný projekt: „ŠTUDENTSKÝ VEDECKÝ PARLAMENT - AACHEN 2010“
Od septembra 2009 sa naša škola zapojila do UNESCO - projektu : Študentský vedecký parlament AACHEN 2010. 19 študentov 2.CD triedy našej školy vypracovali prácu na tému: Voda, veda a ekonomika a následne sa zúčastnili on-line diskusie s ostatnými účastníkmi v rámci Európskej únie.
Za tieto tri projekty získala naša škola od orgánov UNESCO certifikát uznávajúci prínos našej školy v ich realizácii
Správu o projekte programu UNESCO vypracovali: Mgr. J. Loviseková, Mgr. H. Kopecká
PROJEKT NA MODROM DUNAJI
Spojená škola v Ivanke pri Dunaji je od roku 2003 zaradená do sieti pridružených škôl UNESCO. Škola sa totiž pravidelne zúčastňuje na riešení projektov vypísaných touto medzinárodnou organizáciou. V tomto roku bol projekt zameraný na posilnenie spolupráce národov žijúcich popri toku rieky Dunaj. Projekt sa nazýva „The Blue Danube River Project“ „Projekt na modrom Dunaji“. Konkrétne je práca jednotlivých účastníkov zameraná na niektorý dunajský most vo svojom regióne. Spojená škola v Ivanke pri Dunaji si vybrala ako námet na projekt most SNP v Bratislave.
Most SNP je okrem svojej architektonickej jedinečnosti aj určitým pamätníkom najvýznamnejšej novodobej histórie slovenského národa.
Slovenské národné povstanie ako významný akt protifašistického odboja umožnilo aby sa Slovensko stalo súčasťou víťaznej antifašistickej koalície v 2. svetovej vojne.
Most SNP je po architektonickej stránke výnimočné dielo. Je to 4. most na svete, ktorý bol postavený ako závesný most, ktorý nemá pylóny vo vode. Je vyvážený dvoma pylónmi a oceľovými lanami s panoramatickou reštauráciou Bystrica dnes nazývanou UFO. Most bol v roku 2001 vyhlásený ako stavba storočia na Slovensku v kategórii „Mosty“.
Projekt o moste SNP vypracovali študenti pod odborným vedením pedagógov J. Lovisekovej, P. Kubíčkovej, A. Škovierovej a S. Letenayovej. Projekt obsahuje podrobné informácie a dokumenty o stavbe mosta a o historickej udalosti SNP podľa ktorej bol most pomenovaný.
Súčasťou projektu je aj výtvarná práca viažuca sa k jednotlivým mostom . V našom prípade výtvarná práca je obraz hradu v Banskej Bystrici, mesta, ktoré bolo centrom SNP.
Jednotlivé národné projekty schválené odbornou komisiou budú prezentované na konferencii UNESCO v Rumunsku v rezervácii biosféry Dunajskej delty, kde Dunaj vteká do Čierneho mora.
UNESCO vydá zúčastnené projekty ako knižnú publikáciu prezentujúcu ako symbol spolupráce podunajských štátov. Súčasťou tohto projektu bude výstava výtvarných prác na generálnom riaditeľstve UNESCO v Paríži.
Vďaka Spojenej škole v Ivanke pri Dunaji, ktorá sa ako jediná zo Slovenska úspešne zúčastnila tohto projektu, bola zviditeľnená časť histórie a kultúry slovenského národa.
Rozvojový projekt MŠ SR - JAZYKOVÉ LABORATÓRIUM, realizovaný v školskom roku 2006/2007.
OTVORENÁ ŠKOLA
Projekt Otvorená škola realizovaný v našich podmienkach už niekoľko rokov vyprofiloval školu aj ako kultúrno spoločenskú a odbornú ustanovizeň v regióne. Projekt Otvorená škola realizujeme v týchto oblastiach:
- celoživotné vzdelávanie (vzdelávanie dospelých, kvalifikačné a rekvalifikačné kurzy)
- oblasť športu (tenisová škola, športové aktivity, využívanie kapacít telocvične a športového areálu)
- záujmovo-vzdelávacia oblasť (detské tábory, voľnočasové aktivity, jazykové štúdio)
- oblasť informatizácie (Internet klub, Infovek, Štúdio informačných a komunikačných technológií)
AEC-NET
Medzinárodná organizácia ASEF a jej platforma AEC-NET so sídlom v Singapure si kladie za cieľ podporovať e-learningové a e-twiningové aktivity medzi školami v Európe a Ázii. Od roku 2001 organizuje každoročne konferencie striedavo v niektorom zo štátov Euroázie, ktoré sú zamerané na vytváranie užších kontaktov v rámci stredných škôl a ich učiteľov.
Kľúčové ciele AEC-NET programu:
- Upevňovanie spolupráce medzi študentmi a učiteľmi stredných škôl v Európe a v Ázii.
- Využívanie IKT vo vzdelávaní.
- Rozvíjanie inovatívnych a interaktívnych platforiem prostredníctvom online inter-kulturálnych možností vo vzdelávaní.
- Rozširovanie siete stredných škôl v Európe a Ázii.
Spojená škola v Ivanke pri Dunaji je členom AEC-NET od roku 2010. Naši študenti sa aktívne zapájajú do programu prostredníctvom online projektov, ktoré zvyšujú ich jazykové a IKT kompetencie využiteľné v ich praktickom živote po skončení školy. Vo februári 2013 boli najaktívnejším študentom našej školy odovzdané certifikáty podpísané riaditeľom sekcie People-to-people Exchange pánom Zhang Hongtie. Ďakujeme zúčastneným študentom za ich snahu a prajeme im úspechy v ďalších projektoch.